Niciodată Singură
La prima oră, soţul meu m-a întrebat: „De 8 Martie tu chiar simţi că e ziua ta?“
M-am auzit răspunzând: „Nu!“
Şi am spus-o fără ezitare, pentru că acesta este adevărul.
Da, recunosc, întotdeauna, pe 8 Martie, noi, femeile, ne bucurăm de atenţie sporită...dacă fraţii, fiii, taţii, iubiţii sau soţii noştri nu-s nesimţiţi.
Mai nou, se organizează tot felul de petreceri, baluri sau festivităţi prin care, cică, suntem sărbătorite.
Suntem (repet, noi, astea mai nororcoase) răsfăţate, pupate, felicitate (chiar şi de cine nu ne aşteptăm) ne simţim pentru o zi reginele planetei...până a doua zi, 9 martie. Când, spune obiceiul, e „ziua bărbatului“, cu acele 44 de pahare băute la cheful prin care-şi scoate pârleala că a fost atent, romantic şi tandru cu femeia de lângă el.
Oricât de emancipate ne credem sau am fi, trăim într-o lume condusă de bărbaţi. Chiar dacă suntem de două ori mai numeroase decât ei, tot în minoritate suntem. În pofida faptului că am dovedit că suntem mai cerebrale, responsabile şi mai atente la detalii decât ei, tot bărbaţii sunt mai apreciaţi.
Ni s-a dedicat o zi pe an, dar mă întreb: câţi cunosc istoria acestei zile? Câţi ştiu că originile acestei sărbători s-ar putea afla în evenimentele tragice din 1857 când, la New York, textilistele au intrat în grevă şi au ieşit în stradă pentru a cere condiţii de lucru mai bune, salariul egal cu cel al bărbaţilor, creşe şi drept de vot? Că de abia la începutul secolului al XX-lea, la Copenhaga, a fost stabilită o zi internaţională pentru a celebra câştigarea dreptului de vot pentru femei? Că, până în 1917, această zi a fost celebrată, în lume, la date diferite? Că de atunci 8 martie a fost declarată drept zi internaţională a femeii, în urma protestelor din Rusia, când mii de femei au protestat împotriva condiţiilor mizere de viaţă? Că de abia în 1921, ziua de 8 martie a fost declarată în mod oficial şi global ca Zi Internaţională a Femeii?
De ce n-am merita să fim nu sărbătorite, ci PREŢUITE în fiecare zi, nu numai o dată pe an? De ce n-am merita să fim în permanenţă reginele lumii, alături de regii noştri, bărbaţii?
De ce bărbaţii îşi amintesc, doar de 8 Martie, că femeile sunt atât de importante?
De ce este nevoie de festivism de 2 bani, când ştim cu toţii că totul e doar un vis care se sfârşeşte la miezul nopţii?
Şi de ce ar trebui să simt că e ziua mea, de 8 Martie?
Am avut alte motive pentru care am considerat această zi foarte importantă: s-au împlinit 4 luni de când m-am căsătorit şi două luni de când mi-am făcut blog.
Şi nu sunt rea, nici nerecunoscătoare. Aşadar, le mulţumesc soţului, tatălui şi tuturor prietenilor care m-au felicitat şi m-au făcut fericită...de Ziua Femeii!!!
Etichete: edit post
2 Responses
  1. un'A'mic Says:

    felicitari si la multi ani. cu ocazia aniversarii, cu ocazia aniversarii si de 8 martie :) Ma bucur ca ai pus problema zilei asteaia si altfel si - da, sunt de acord c tine - nu multa lume stie ce inseamna 8 martie. Sau de unde pana unde am ajuns sa sarbatorim ziua internationala a femeii. Sfatul meu (nu ca ai avea nevoie de el) este sa serbezi ce ti-e drag. :)



:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu