Niciodată Singură
Nu mă enervează, pentru că deja m-am obişnuit cu ele.
Chiar mă întreb cum ar fi să-mi deschid adresa de e-mail şi să nu le mai găsesc acolo. Zilnic, îmi vin cel puţin 3-4. Cică de la Raiffeisen Bank. Sunt atenţionată că mi s-a blocat contul, că autentificarea este nereuşită...bla-bla-bla. Ştiţi la ce mă refer.
Le-am şters, le-am tot dat spam... Degeaba! Mesajele reapar. Am observat că sunt trimise, aproape de fiecare dată, de la alte adrese. În zadar mă apuc să le blochez. Cine se ocupă de treaba asta a luat în calcul şi aşa ceva. Şi-a creat o infinitate de adrese şi, până nu i se acreşte de chestia asta, o s-o practice în continuare.
M-am gândit că indivizii ori nu-s normali la cap, ori n-au ce face, ori treaba aduce profit.
Am început să mă îndoiesc de primele două variante.
De curiozitate, am accesat site-ul oficial al băncii. Sub bannerul cu „Reuşim împreună“, pe coloana din dreapta (cum privim monitorul) există rubrica „Alertă atac phishing“. Am dat click , deşi eram sigură că mare lucru n-o să găsesc acolo.
Aşa a şi fost. Gargară cu „Raiffeisen Bank NU a trimis şi NU va trimite, sub niciun pretext, mesaje pe e-mail: de verificare, de autentificare, de atenţionare“. Mai jos, nişte exemple de mesaje care, spun administratorii, fac obiectul atacurilor phishing. Evident, ni se spune să nu le dăm curs, că link-urile ne pot conduce către site-uri dubioase ş.a.m.d.
Nicăieri nu se spune, însă, că instituţia a sesizat instituţiile abilitate cu privire la atacuri sau că intenţionează să facă acest lucru în perioada următoare! Ni se spune să direcţionăm mesajele către ei. Ca să le îmbogăţească lor arhiva, probabil. Să ne arate cât de inventivi sunt ei, hackerii, şi cum putem noi să rămânem cu conturile goale, dacă nu suntem atenţi!
Pe cine vrea banca să prostească?
Adică tu, INSTITUŢIE BANCARĂ, (teoretic) recunoşti că ai sistemul informatic varză, dar te comporţi de parcă nu se întâmplă nimic: „Eh, se joacă şi puştanii, ce să facă şi ei, săracii...“. Te „doare“ de nu mai poţi că vreunul care habar n-are ce-i ăla atac phishing accesează link-urile alea pe care le numeşti frauduloase şi-şi virusează computerul ori rămâne cu hardul gol.
Mesajale astea se ţin lanţ de mai bine de o lună. N-am auzit nicăieri, în perioada asta, că vreun client Raiffeisen a fost păgubit din cauză că a răspuns la ele. S-ar fi anunţat undeva că e vorba despre viruşi sau ceva asemănător.
De aceea cred tot mai mult că nu e vorba despre niciun atac. Pur şi simplu, Raiffeisen îşi face reclamă. Să vedem noi ce bancă puternică şi „vânoasă“ e. Că de aia se dau unii de ceasul morţii ca s-o discrediteze, dar, sâc! sâc! sâc!, nu reuşesc!
Scopul scuză mijloacele. E criză şi oamenii nu mai dau năvală la împrumuturi. Trebuie să li se reamintească, într-un fel, că banca (mai) există, nu-i aşa?

PS: Partea amuzantă e că eu nu sunt, n-am fost şi nici nu intenţionez să devin client Raiffeisen Bank. Mesajele de aşa-zis atac phishing îmi vin doar pe adresele de Yahoo pe care le-am folosit când mi-am creat nişte conturi pe site-uri de divertisment sau pe adresa de la care îmi trimiteam odată textele la redacţie şi fusese trecută în ediţia electronică a publicaţiei. Pe restul...nu.
Dar cred că tocmai le-am dat o idee :))

Etichete: edit post
2 Responses
  1. Adrian Says:

    reclame, nici mie nu imi plac, dale spam sau pune interdictie de a mai primi de la aceea adresa mail-uri


  2. Am primit aceleasi mesaje si le-am redirectionat spre Raiffheisen Bank. Mi-au comunicat ca ii ajuta pentru a-i depista pe cei care ataca conturile. Asa ca la urmatorul flux de astfel de mesaje ti-as sugera sa faci acelasi lucru


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu