Niciodată Singură

Tocmai am citit pe net că Mircea Badea „a comis-o“ din nou. Potrivit CNA, acesta este vinovat de faptul că, în ediţia din 8 februarie 2009 a emisiunii „În gura presei“, a făcut mai multe comentarii cu privire la cazul handbalistului Marian Cozma şi că unele afirmaţii au instigat la violenţă împotriva altor persoane. Din acet motiv, postul Antena 3 a fost amendat cu 10.000 de lei(100 de milioane de lei vechi).
Pe blogul său, Petrişor Obae prezintă un fragment din emisiunea respectivă precum şi două dintre citatele care i-au adus lui Badea sancţiunea cu pricina:

„Deci eu vreau din tot sufletul ca povestea ăluia, tatălui mafiot, deci mi-a sunat bine, tata unui băiat e mafiot în Muntenegru. Mai mult decât atât, a trimis şi o trupă să-i găsească pe ăia 20. Doamne, de i-ar găsi… (…) sper să-i găsească şi să îi rezolve.“

„Mircea Badea a folosit, peiorativ, termenii garoi şi ţigani borâţi. A afirmat că grupul implicat în altercaţie era de rromi, că etnia cu pricina este una care generează astfel de evenimente, statistic vorbind, că erau nişte ţigani, că aşa erau, acuma ce să fac, că nu erau chinezi, erau ţigani.“

Am tot încercat să găsesc îndemnul clar la violenţă.
Am înţeles doar că Mircea relata exact ceea ce se spunea la vremea respectivă: că tatăl unuia dintre coechipierii lui Cozma îşi trimisese angajaţii „să-i aranjeze“ pe agresori.
Eu nu l-am auzit nicăieri zicând: „Români, dacă îi întâlniţi pe criminali, nu ezitaţi: daţi-le cu bâta-n cap, în spate, rupeţi-le mâinile, picioarele, scoateţi-le ochii, tăiaţi-le urechile, omorâţi-i!“ sau geva de genul: „Ajutaţi-l pe ăla să-i facă franjuri!“. Şi-a exprimat doar speranţa ca vinovaţii să fie găsiţi, prinşi şi să răspundă pentru ceea ce au făcut. Dar a făcut-o-n felul lui. Care e problema?
Şi, vorba lui: dacă-s ţigani, cum naiba să le spună? Romi? Care ar fi fost diferenţa?
Evident, a greşit la faza cu „borâţii“, chiar dacă acest cuvânt există în dicţionar. Nu avea voie să spună aşa ceva pe post, dar am înţeles în ce context a făcut-o şi că nu s-a referit la toată etnia.
Pentru asta trebuia să fie amendat cu 10.000 de lei?

PS: Cât a plătit Băsescu pentru „ţiganca împuţită“ ?

Aaa, el nu e monitorizat de CNA! :)

Etichete: edit post
4 Responses
  1. un'A'mic Says:

    hm... tinzi sa devii subiectiva... iti place Mircea Badea (nu stiu de ce) si ii iei apararea pur si simplu. Sa nu uitam ca el apare pe TV, il plac mai multe sute de mii de persoane si nu toti analizeaza textul lui asa cum faci tu. "sper sa ii rezolve" e de ajuns catorva cocalari cu chef de scandal ca sa faca moarte de om. MB este om de presa (cica) deci ar trebui sa stapaneasca mai bine subliminalul. Parerea mea. Tigan borat nu e o insulta, e doar un pleonasm.


  2. Recunosc, sunt, oarecum, fan Mircea Badea, deşi are o căruţă de defecte pe care le scoate în faţă ca şi cum ar fi calităţi(deh, până la urmă, nobody's perfect.
    Precizare(foarte importantă): (încă) NU este un model pentru mine!
    Da, sunt de acord cu ce spui, că i-am luat apărarea. Am făcut-o pentru că există programe de televiziune în care incitarea la violenţă este atât de evidentă şi nimeni nu ia nicio măsură! În acele cazuri, CNA-ul este inexistent.
    Chiar în această dimineaţă am asistat fără să vreau la o discuţie între câţiva oameni simpli, care spuneau că sunt oripilaţi de faptul că, în ultimul timp, toate televiziunile se întrec în a difuza ştiri şi filme cât mai violente, cât mai sângeroase, iar presa scrisă a copiat modelul. Şi n-am auzit pomenindu-se numele lui Badea, vezi, Doamne, el e printre ăia care încurajează curentul.
    Asta e ţara în care trăim, nu mă mai miră nimic. Dar până când eu sau alţii ca mine ar trebui să acceptăm aşa ceva?


  3. un'A'mic Says:

    Bine, o stire este o stire bazata pe un fapt real, pe care presa il poate manipula in orice fel doreste. Dar este un fapt real. Stirea poate (daca redactorul este istet) sa foloseasca vorbele necesare pentru a reda dramatismul situatiei. Nu poate adauga informatie in stire. Mircea Badea isi da cu parerea. Asta e marele lui defect. Pe baza unei informatii, el isi da cu parerea. Nu o prezinta (chiar folosind cuvinte pompoase, pline de incarcatura emotionala, etc) ci 'baga de la el' iar asta este o greseala. Pentru ca una este sa nu fii nevoit sa iti asumi responsabilitatea pentru o stire (eg. un camion a intrat intr-o casa/verificat din cel putin doua surse ca sa stii daca e pe bune) si alta este sa stpui 'soferul beat al unui camion a acrosat o ceata de baieti care ieseau de la discoteca si a intrat intr-o vila apartinand serviciul de contrainformatii' doar ca sa ai audienta. Nu te supara ca insist, dar cred ca sesizezi diferenta. Nu am nimic cu Badea, sa nu crezi ca il combat, imi place emisiunea ca una umoristica, nu ca una informativa, care sea cheama, paradoxal, 'in gura PRESEI'.


  4. Păi asta se şi vrea(emisiunea): un pamflet. Deşi nu cred că întotdeauna îşi atinge scopul...


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu