Niciodată Singură

Pentru mine, „acasă“ înseamnă locul unde mă simt bine.

Întâmplător sau nu, acest spaţiu a fost, întotdeauna, casa în care am locuit împreună cu cei dragi mie: mai întâi, părinţii şi, de trei ani încoace, soţul.

În 37 de ani, n-am schimbat prea multe locaţii.

De primul domiciliu nu-mi amintesc, îl ştiu doar din fotografiile făcute de părinţi. Ei mi-au spus că, pe vremea aceea, locuiau cu chirie la „Mama Anica“, o băbuţă care, din când în când, îmi era şi bonă. Nu prea „strălucită“, din păcate(ai mei mă găseau întotdeauna murdară şi cu muci la nas).

A doua noastră casă, a fost tot una închiriată. Proprietăreasa era o fostă bogătaşă a oraşului. Îi spuneam „Bunica“. Nici de aici nu am foarte multe amintiri. Ştiu doar că „Bunica“ era mereu nemulţumită că-i rup florile.

Mai ţin minte că, odată, ai mei m-au lăsat dormind şi au plecat să-şi rezolve nişte treburi. Erau convinşi că, până se întorc, nu mă voi trezi. Cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, puiul de om, care eram eu, s-a trezit speriat de zgomotul pe care stropii de ploaie îl făceau pe acoperiş. Nu ştiu cum am reuşit să ies din casă, probabil pe uşa din spate, căci pe aceea din faţă ai mei o încuiau întotdeauna. Se întunecase, dar nu era târziu. La doi paşi de casă, m-a întâlnit un vecin care m-a dus, în braţe, la „Bunica“. Ea le-a spus alor mei, când s-au întors, că omul fusese impresionat de imaginea copilului în pijamale şi şosete, care-şi căuta, prin ploaie, părinţii...

Apoi, ar mai fi momentul de ... sinceritate, pe care l-am avut faţă de alt vecin, învăţător renumit în acea perioadă. Era într-o zi de vară, cînd îmi scosesem afară, pe scări, ca la expoziţie, toate jucăriile. Trecând prin faţa porţii, omul s-a gândit să schimbe două vorbe cu mine. „Ce mai faci, păpuşică?“, m-a întrebat el. Răspunsul meu a fost şocant(nu numai pentru el, ci pentru toată lumea care a aflat, ulterior, povestea): „Balamutule!“.

„Aşa o ruşine, n-am păţit în viaţa mea!“, le-a spus el, părinţilor mei care, din câte am înţeles, nu m-au pedepsit niciodată pentru gestul meu.

Bineînţeles, în casa „Bunicii“ am prins şi cutremurul din '77. Dar, despre asta, am mai scris…

Timp de 23 de ani, începând cu toamna anului 1978, am locuit la bloc. Practic, aici am petrecut cei mai mulţi şi, poate, cei mai frumoşi ani din viaţa mea. Nu mi-a plăcut să plec de acasă pentru mult timp. Întotdeauna m-am simţit bine numai în camera mea, printre lucrurile mele, în care ai mei nu umblau, deoarece ştiau că făceam un scandal monstru.

În anii studenţiei, nu rezistam în Bucureşti mai mult de două săptămâni, fără să nu-mi revăd casa, camera, părinţii şi pisica pe care o primisem de la mama la 19 ani.

Mi-a plăcut la bloc, în pofida problemelor pe care le aveam cu vecinii: ţiganii de deasupra tăiau lemnele în casă, la 6 dimineaţa; cei de la etajul 4 turnau apă pe lângă ţeava de calorifer, ca să-i oftice pe cei de sub ei, dar se umezea şi peretele sufrageriei noastre; cei care locuiau perete-n perete cu noi dădeau muzica prea tare etc.

Dar nu am regretat când m-am mutat la casă, chiar dacă, aici, nu am livada sau liniştea mult visată. Am luat-o de la capăt, într-un loc nou, cu vecini noi, mai puţini decât la bloc şi, din fericire, nu atât de răi ca ei J

Aici mi-a mers bine. În mai puţin de un an, mi-am găsit un serviciu bun, mi-am făcut prieteni noi şi, nu în ultimul rând, m-am măritat. S-a potrivit zicala „Schimbi locul, schimbi norocul“ J

Cu alte cuvinte, „acasă“ este locul unde mă simt eu însămi, locul în care nimeni nu mă respinge şi locul în care, fără niciun dubiu, mă încarc pozitiv ori de câte ori simt nevoia de acest lucru.

Îmi dau seama de toate aceste lucruri ori de câte ori plec, indiferent unde şi pentru cât timp.

Oricât de bine mi-ar fi oriunde în lumea asta, nicăieri nu-i mai bine, mai frumos decât...ACASĂ!

Etichete: edit post
0 Responses
:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu