Niciodată Singură
A început campania electorală! Adică perioada aia pe care eu, ca aşa-zis ziarist, o urăsc, pentru că-s nevoită să scriu tot felul de chestii în care nici ăla care le debitează, în speranţa că lumea îl va vota, nu le crede!
E drept că, în comunitatea din care provin, europarlamentarele nu mai au aceeaşi importanţă ca localele. Prin urmare, sper ca şi propaganda care se va face în următoarele trei săptămâni nu va fi atât de supărătoare ca aceea de anul trecut.
Nu ştiu cum e prin alte părţi, dar în zona mea, aspiranţii la funcţii înalte sunt într-o continuă campanie electorală încă din toamna lui 2007.
Întâi, au fost cei care s-au (z)bătut să ocupe fotoliul de primar. Bătălia a început în Consiliul Local, unde circul a fost total: scandaluri, jigniri, proiecte de hotărâri blocate etc.
Au venit la rând candidaţii. Şi-au umflat muşchii în conferinţe şi comunicate de presă, mitinguri electorale şi în ziarele de partid. Au împărţit pixuri, şepci, sacoşe, steguleţe, calendare, au mângâiat pe creştet pruncii, au pişcat de fund câte-o duduie, au promis şi ne-au chemat la vot.
Cine a câştigat, şi-a aşezat posteriorul pe fotoliul moale, a scris pe uşă „Do not distrurb“ şi s-a scos până în 2012.
N-a durat decât o vară...liniştea mult dorită. Din septembrie a început, bineînţeles, neoficial, campania pentru parlamentare. În colegiul meu au candidat nume sonore din politica românească, motiv pentru care, chiar dacă greul a fost dus de colegii de la centru, a trebuit să fiu şi eu cu ochii-n patru sau să urmăresc şi să prelucrez toate comunicatele de presă care priveau candidaţii.
M-au stresat la maximum şi zilele în care s-a votat. În circumscripţia mea, în anii anteriori, când nu eram la ziar, întotdeauna, cu ocazia alegerilor, au fost scandaluri şi bătăi.
Eu am prins doar campaniile din 2004 şi 2008.
În prima, şefii nu m-au implicat foarte mult, pentru că nu aveam experienţă, dar cea de anul trecut mi-a marcat enorm psihicul şi viaţa personală, deşi nici acum nu pot spune că mi-au fost exploatate la maxim resursele profesionale. N-am să detaliez, pentru că mi-am propus ca această (neplăcută) experienţă să fie cunoscută doar de cei dragi mie, care mi-au suportat nervii şi izbucnirile.
Am avut marele noroc de a nu prinde niciun incident la votare, nici în 2004, nici în 2008. Dar tot nu mi-a plăcut să intru în toate secţiile de votare, să întreb electoratul ce simte şi ce aşteaptă de la viitorii aleşi(parcă eu n-aş şti ce vor oamenii?)
Am intrat în concediu imediat după alegerile din noiembrie. Eram atât de obosită şi de scârbită de ceea ce trăisem timp de un an, încât m-am rupt total de restul lumii până în ianuarie.
Odată întoarsă la muncă, am simţit din nou mirosul campaniei electorale, astfel că, în mai puţin de o lună, deja îmi doream un alt concediu.
De vreo două-trei săptămâni, tot văd cum se agită politicienii locali, cum încearcă ei să le facă reclamă candidaţilor partidului din care fac parte. Oare ei n-au aflat ce vorbeşte lumea-n târg, că NIMENI n-are chef de alegerile astea, că NIMENI nu crede că, dacă vom avea reprezentanţi în Parlamentul European, viaţa românului se va schimba?
Mai rău e că, la mine, oficial, campania electorală pentru europarlamentare începe cu...sfinţiri de schituri şi biserici. Mă apucă din nou durerile de cap: de când face politică Dumnezeu?




Etichete: edit post
3 Responses
  1. un'A'mic Says:

    Eu nu inteleg cu e faza nu 'a inceput campania electorala'. Adica e cineva cu un pistol si da startul - in direct la TV ? Campanie electorala ar trebui sa se faca timp de 4 ani (5 pentru presedinte) incontinuu,prin realizari, prin proiecte, prin multumirea oamenilor pe care ii reprezinta politicienii-afaceristi din Romania. NU cred in campania electorala. Normal ar fi ca alegatorii sa STIE ca X a facut drumurile - si il vor vota, ca Y a rezolvat cu somajul - si il vor vota si ca Z a tres matza de coada timp de 4 ani - e clar, nu? Romanii inca nu stiu sa voteze, ei prefera ultima suta de metri - asa-zisa 'campanie electorala' care se face cu sacosa si cu pomana. Sa traim.



  2. CORA Says:

    Si eu sunt innebunita de campania electorala...si eu lucrez in presa, dar pe partea de monitorizare...ma ocup si de domeniul politic, iar evenimentele legate de campanie sunt atat de numeroase, ca de abia reusesc sa imi termin raportul...of...Dar, stat nitelus, sa vezi ce distractie va fi la prezidentiale!!!


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu