Niciodată Singură


Nu ştiu dacă aş fi fost bună de spion (înclin să cred că...NU!), dar îmi cam place să aflu singură cât mai multe amănunte despre anumite persoane cu care interferez la un moment dat.

De când cu internetul ăsta, fiecare dintre noi poate avea câte identităţi vrea, are posibilitatea să se manifeste şi să se exprime aşa cum nu are curajul să o facă în viaţa reală.

Cred că v-am mai spus că a fost o vreme în care mi-am creat atâtea id-uri de mess câte idei îmi apăreau în minte pentru ele. Pe unele le-am folosit un timp (foarte scurt), pe altele nu.

Tot aşa, mi-am făcut şi adrese pe diferite site-uri de socializare. Mi-am ales atât identităţi de femeie, cât şi de bărbat. E drept că, în acest din urmă caz n-am prea încercat să dau gata vreo damă, altfel m-aş fi ales cu un glonţ în cap, dar la conversaţii lejere m-am descurcat.

Cu timpul, am aflat că există programe de citit ip-uri şi că după ip-uri poţi să afli de unde e persoana cu care vorbeşti. Apoi, am descoperit şi acele buddy check-uri prin care puteam vedea care dintre cei care-mi populau lista de messenger se dădeau offline, când ei stăteau bine-merci pe invizibil sau chiar îmi dăsuseră permanent offline!

Nu ştiu când am dezvoltat această nevoie (nu e cazul s-o numesc manie, sună a boală) de a şti despre cineva mai multe decât îmi spune el. Chestia asta mi-a făcut şi rău, dar şi foarte mult bine, pentru că am învăţat să nu am încredere în toată lumea cu care discut (mai ales) pe net.

De foarte multe ori, o simplă căutare pe Google îmi furnizează toate datele care mă interesează şi pot să descopăr pe cineva în adevărata lui splendoare. Multe persoane aleg să folosească acelaşi pseudonim pe toate site-urile pe care se loghează (recunosc, şi eu mai fac greşeala asta), dar nu peste tot vorbesc sau se prezintă la fel. S-a întâmplat ca unii bloggeri să-mi placă foarte mult la prima vedere dar, în momentul în care le-am descoperit comentariile pe alte site-uri (repet, folosindu-mă doar de simplu search pe Google!), să mă dezamăgească profund. Pe blog păreau simpatici şi de treabă, dar odată ieşiţi din ograda proprie dovedeau un caracter infect. Din această cauză, rând pe rând le-am scos blogurile din lista site-urilor pe care le urmăresc (listă care nu are un caracter public...încă!).

Şi nu e vorba numai despre bloggeri. Aplic acelaşi crieteriu de selecţie şi pe celelalte site-uri pe care am adrese. Degeaba unii şi-au restricţionat accesul la profil („Această pagină poate fi văzută numai de prieteni. adaugă-l pe... la lista ta”). Dacă au cel puţin un alt profil public, folosindu-se de acelaşi nickname, pe un alt site, pot afla cine e. Sincer, unii o fac degeaba pe misterioşii.  Poate îşi imaginează că aşa îşi fac mai mulţi amici virtuali. Nu e treaba mea să-i judec şi nu la asta am vrut să mă refer!

Aşa-zisa mea curiozitate în această direcţie m-a ajutat să aflu şi cine îmi sunt, în realitate, „prietenii“. Acest  lucru s-a întâmplat recent, când cineva care mi-a fost foarte apropiat a ales să ne răfuim pe un site, ascunzându-se în spatele a două identităţi false (femeie/bărbat). Deşi am ştiut de la bun început cine e şi chiar am lăsat să se înţeleagă acest lucru, persoana nu s-a liniştit până nu a tastat ultimul cuvânt pe care, în viaţa reală, nu ar fi avut niciodată curajul să mi-l arunce în faţă! 

Poate că nu e atât de bine să scormonesc atât de mult în viaţa altora (uneori iau chestia asta ca o consecinţă a meseriei), dar uite că sunt situaţii când curiozitatea te şi ajută.

În plus, mai e şi vorba aia: „Cunoaşte adevărul şi adevărul te va face liber!”. Deci, am o scuză! (M-am scos :)) )

Etichete: edit post
2 Responses
  1. Florin Says:

    ti'ai gresit vocatia,trebuia sa fii detectiv,CLAR :))



:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu