Niciodată Singură

Nu-mi mai plac nunţile.

Mă enervează. Pentru că şi-au pierdut demult din caracterul tradiţional, devenind un fel de afacere din care fiecare cuplu încearcă să scoată un profit cât mai mare.

Nu mai contează atât de mult data, ci restaurantul, invitaţii, garderoba, accesoriile...

Au cam dispărut cadourile. Se mai primesc doar la logodnă sau la cununia civilă. Nu se mai poate fără dar. Evident, indexat după nivelul inflaţiei. Nu te mai duci la o nuntă dacă nu cotizezi cu (cel puţin!) minimul stabilit în comunitate. Dacă să dai mai puţin, mirii or să te ţină minte (înjure) toată viaţa din cauză că le-ai stricat masa.

Efectiv, românul a ajuns să-şi achite consumaţia la o petrecere la care e doar invitat. Înţeleg să plătească, strict, meniul. Restul nu mai e treaba lui.

Am ajuns să facem nuntă doar ca să scoatem un ban grămadă! Jalnic!

Dacă ai primit invitaţie şi n-ai bani, mai bine nu te duci. Dar şi aici e o problemă. Dacă rămâi acasă e cam de porc dacă nu trimiţi plicul, altfel eşti neam prost.

Pentru că e o afacere şi e trebuie să fie profitabilă, nunta nu mai este exclusiv petrecerea mirilor. Este mai mult a naşilor, a socrilor şi a invitaţilor care aduc banul. A celor care de pe urma cărora ştii sigur că te scoţi.

De multe ori, „distracţia” mirilor este slalom printre mese, cu grija ca unuia să nu-i lipsească farfuria, altuia stacana cu vin, ăla să nu rămână nedansat, celălalt ne...(mă rog!). Tot pentru blestematul ăla de dar!

Mă enervează că prima întrebare de după nuntă nu e cum a fost?, ci cât s-a strâns?

Mă enervează că până şi „binecuvântarea popii” costă mai mult decât e normal, pentru că bărbosul în sutană nu-ţi fonfăie slujba aia de oră, fără de care nu eşti creştinat (şi la care, dacă nu adormi, înjuri de toţi sfinţii)!

Mă enervează că, din ce în ce mai des, la o nuntă vin mai mulţi străni decât prieteni ai mirilor pentru că, la rândul lor, naşii nu prea au nimic în comun cu finii, fiind aleşi din interes (din rândul celor cu pile, cunoştinţe, relaţii). Că adevăraţii prieteni sunt marginalizaţi sau chiar descurajaţi să te mai onoreze cu prezenţa pentru că nu pot ţine pasul (portofelul) cu fiţoşii (aduşi de alţii) care, tot timpul, nu vor face altceva decât să-ţi vâneze greşelile, strângăciile pentru ca, după aceea, să te facă de rahat prin oraş.

Mă enervează că, de gura părinţilor care, în sfârşit, îşi văd odraslele la casa lor, trebuie să suporţi la nunta ta, rude de spiţa a zecea, pe care ori nu le cunoşti, ori nu le-ai văzut decât de vreo două ori în viaţă şi de care, cu siguranţă, nici nu vei mai auzi după aia.

Mă enervează că totul a devenit un troc: vii la nunta mea, vin şi eu la a ta. Dacă n-ai venit, nu mă vezi nici tu!


...Acest articol mi-a fost inspirat de „drama“ unei cunoştinţe care, deunăzi, mi se plângea că, în următoarele 2-3 luni, ar trebui să onoreze cu prezenţa vreo două nunţi şi tot atâtea botezuri (la care, dacă nu ştiaţi, tot darul şi nu pruncul e vedeta!). „Nu-mi permit!”, mi-a mărturisit fata. Pentru că toate petrecerile vor fi ale colegilor de muncă, a mai apărut o problemă: garderoba! „Nu mă pot duce în aceeaşi rochie la două petreceri, râde lumea de mine!”, motivează ea.

Amica mea a ajuns să se bucure că fentează cu concediul cel puţin un astfel de eveniment: „Când se însoară X sunt la mare, aşa că mă doare la pălărie!” Însă, nu ştie cum rămâne cu restul. „N-am bani, asta e! Copilul începe şcoala, bărbatu-meu ia salariul mai mic cu 40%, de unde bani pentru dar?”, s-a justificat ea.

Este îngrijorată că se vor uita urât la ea cei care au sperat că vor scoate, cu banii ei, cel puţin ce au investit. Şi că, în viitor, ăia n-or s-o onoreze cu prezenţa la vreun eventual eveniment similar organizat de ea. Oricum, n-am ce să fac!”, a concluzionat fata.

The End.


Etichete: edit post
0 Responses
:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu