Niciodată Singură
Ieri, cică, s-au împlinit 160 de ani de la naşterea lui Mihai Eminescu. Poetul nepereche, poetul naţional sau... cum or obişnui să-i spună unii.
Nu-i contest talentul, mai mult sau mai puţin nativ. Sau geniul creator, ca să mă exprim ca la ora de română din liceu smile.
Când eram elevă am studiat, ca toată lumea, câteva dintre creaţiile lui şi le-am comentat...inspirată de reperele pe care mi le dădeau profesorii la oră sau de revistele de limba română. Nu spun că n-am avut şi contribuţia mea la comentarii, dar aceasta nu va intra niciodată în istoria criticii operei eminesciene.

Nu ştiu câţi dintre noi sunt conştienţi de faptul că Mihai Eminescu nu este un poet foarte accesibil. Una e să-ţi placă cum „sună“ versurile lui, recitate sau transpuse în cântece (indiferent că vorbim de romanţe sau muzică de factură corală), şi alta e să le pătrunzi sensul, să te transpui în starea poetului pe care a avut-o când le-a scris.
În aceste zile, am asistat la cânteva activităţi şcolare dedicate aniversării lui Eminescu. Am văzut copii recitind nu numai fără intonaţie cele mai cunoscute poezii de-ale sale, ci fără simţire! Era evident că învăţaseră pe dinafară nişte versuri şi că de abia aşteptau să scape de corvoadă. Am auzit elevi care interpretau în bătaie de joc melodii inspiate de poeziile eminesciene sau, deja celebrul „Eminescu“ al lui Aldea-Teodorovici. Am văzut cadre didactice încruntându-se şi ameninţînd cu notă mică la română învăţăcelul care uitase o strofă. În concluzie, am văzut ROBOŢI, copii care nu pricepeau de ce era necesar să fie aduşi cu japca la asemenea manifestări.
Nu ştiau, sărăcuţii de ei, că articolul din ziar nu este o laudă adusă lor sau o fărâmă de respect la adresa lui Eminescu, ci un act necesar la întocmirea dosarului pentru gradaţia sau salariul de merit al învăţătorului sau profesorului.
Asta e ţara în care trăim!

Etichete: edit post
4 Responses
  1. dmd Says:

    Este tara in care am ales sa traim si cu partile ei proaste.Sigur ca nu este bine ce ai vazut si auzit,dar este bine ca scri despre acestea.Sunt destui care stiu si trebuie spus din cand in cand ca Eminescu inseamna Romania buna,trezita sau mai putin trezita. Dan


  2. silavaracald Says:

    De fapt, ăştia sunt profesorii pe care îi avem! Da, ştiu că sunt plătiţi prost, că nu sunt prea motivaţi să-şi facă meseria, dar ei şi-au ales-o.
    Am avut norocul să am un profesor de română care, deşi obligat să predea conform programei, pe lângă cele obşnuite, a reuşit să ne strecoare informaţii incitante despre lumea literară şi, mai ales, să ne facă să citim cu plăcere, astfel că lectura a rămas până în prezent, cea mai mare plăcere a mea. Şi era la fel de prost plătit şi motivat ca şi cadrele didactice din ziua de azi.


  3. silavaracald Says:

    ... şi am pus o virgulă în plus după "prezent". Scuze! :)


  4. @dmd: Frumos spus: „Eminescu înseamnă România bună“.

    @silavaracald: Bine ai venit pe aici :) Să ştii că şi eu am avut un astfel de profesor, cel de română, din liceu (Dumnezeu să-l odihească). Mai rari oameni ca el!


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu