Niciodată Singură
Nu mă vaccinez!
Am hotărât asta încă de când a început toată povestea asta cu gripa mai mult sau mai puţin porcină (aţi văzut vreun porc murind de gripă în ultimele luni?). Cu o moarte toţi suntem datori (vorba poetului), aşa că, dacă Dumnezeu va hotărî că tre să merg la El mâine, n-am regrete. Pot să le dau în cap duşmanilor şi de „dincolo“, i-am spus, zilele trecute, amicei mele care tocmai mi se lăuda că ea şi consortul s-au înţepat. Bineînţeles, ea a încercat să mă convingă de avantajele vaccinării, că şi socru-său s-a vaccinat şi n-a murit (trebuia?), dar eu am rămas pe poziţie. Evident că nici ea nu s-ar fi vaccinat dacă nu murea săracul Toni Tecuceanu. Trebuia să i se întâmple cuiva foarte cunoscut aşa ceva pentru ca ăstia de la Sănătate să-i facă publicitate serului cu (ipotetice) proprietăţi miraculoase.
Am stat de vorbă cu cineva care spunea că s-ar vaccina dacă ar fi 100% sigur că vaccinul nu ar avea efecte secundare. Că degeaba Streinu-Cercel s-a înţepat în faţa camerelor de luat vederi, ştim noi dacă i-a fost administrat unul şi acelaşi ser căruia îi face atâta reclamă?
L-am auzit pe domnul ministru secretar de stat garantând că vaccinul nu are nicio reacţie adversă, în afară de o amorţeală de câteva minute a mâinii care a suportat înţepătura. „Acelaşi lucru veţi susţine şi peste doi ani?“ citez, din memorie, întrebarea reporterului. „Sper să nu mă prăpădesc aşa curând“, a fost replica lui. Care, bineînţeles, mai mult m-a băgat în ceaţă decât m-a convins să mă imunizez contra gripei noi.
În toată povestea asta, singura certitudine este moartea, pentru că, din păcate, gripa porcină a răpus un număr considerabil de persoane din întreaga lume. Dintr-o discuţie purtată cu medicul de la cabinetul şcolar am înţeles că simptomatologia bolii e diferită de la caz la caz. Dacă unii au stări subfebrile şi doar le curge nasul, alţii au greţuri şi stări de leşin. Nimeni nu-şi poate da seama dacă e infectat cu aH1N1 decât dacă face testul şi că nimeni nu vine la doctor dacă îi curge nasul sau strănută de mai mult de trei ori într-o zi. Dacă mă luam după ce am auzit la tv, ar fi trebuit să ajung la medicul de familie de cel puţin 10 ori până acum, pentru că s-a întâmplat fie să mă doară-n gât, fie să-mi curgă nasul ori să n-am suficientă vlagă să mă ridic din pat într-o dimineaţă. Dacă m-aş fi dus să fac tot de atâtea ori testul, cu siguranţă, a 11-a oară aş fi fost fugărită pe sălile spitalului.
Am mai înţeles că toţi cei care au murit de gripă nouă fie au dus boala pe picioare, fie au făcut complicaţii, din cauza unor boli cronice preexistente. Acuma, sincer, cât de inconştient tre să fii ca să stai acasă când simţi că nu ţi-e bine mai mult de două zile la rând, nu iei niciun medicament sau, dacă iei, nu-ţi trece cu nimic? Mai ales când ştii că ai şi alte probleme de sănătate?
La începutul campaniei de vaccinare s-a spus că vaccinul nostru nici măcar nu e suficient de testat şi nu se recomanda administrarea lui pe copiii foarte mici. Nu e şi ăsta un semn că nu tre să mă arunc, precum orbul, în faţă? Nu spun că ar trebui să moară alţii înaintea mea, ci doar că nu vreau să fiu cobaiul nimănui, mai ales gratis :)
La toate astea se adaugă cu părerile cadrelor sanitare. Am auzit medici, deci persoane cu (teoretic) multe cunoştinţe în domeniu care au afirmat că nu se vor vaccina, deşi fac parte din grupele de risc maxim de a contracta temutul virus. Dacă ei nu-mi pot fi un exemplu, de ce aş fi eu unul pentru ei?
Nu-i condamn nici pe cei care au avut încredere în vaccin şi au acceptat să-l facă. De exemplu, amica mea mi-a zis că, de câtva timp, are o imunitate scăzută, că îi apar tot felul de eczeme şi face alergii la tot felul de substanţe. Ei îi înţeleg, oarecum, teama şi atitudinea precaută în faţa pandemiei. Dar eu, dacă n-am nici pe dracul (până la proba contrarie) de ce să mă otrăvesc? N-ar fi normal ca, înainte de vaccinare, să mi se facă nişte teste, să aflu dacă organismul meu acceptă substanţa care ar urma să-mi fie administrată? La mine în oraş umblă vorba că o concetăţeană a murit, în Ajunul Crăciunului, în ambulanţa care o transporta la spitalul judeţean din cauză că, pentru a-i da energie, asistenţii i-au administrat glucoză, în condiţiile în care femeia suferea de diabet. Dacă şi vaccinul ăsta ar ucide?
Repet, nu-s împotriva imunizării. Cumva, trebuie luptat contra bolii cu care, vedem bine, nu e chiar de glumit. Dar, fără a fi 100% sigure, eu nu-mi bag, de bună voie, substanţele alea în organism.
Punct.
Etichete: edit post
4 Responses
  1. dmd Says:

    De acord cu tine.La romani a reaparut conceptul de "turma". Dan


  2. Ce-mi plac bannerele tale, alea cu Mircea Badea si cu Basescu ne-presedintele tau :):)


  3. @dmd: De asta suntem „respectaţi“ peste tot.
    @Food For Depression: Sunt sinceră şi nu mi-e ruşine cu... „preferinţele“ mele :))


  4. Pifuneata Says:

    Niciodata Singura si eu am aceeasi parere. Nu ma vaccinez. Consider ca daca iti este dat sa mori acest lucru se va intampla oricum. Gripa asta porcina a atins cote maxime. Deja nu mai pot inghiti nicio stire despre ea! E prea mult. Toni actorul a murit in urma unor complicatii, nu datorita gripei...Dar, stii cum e romanul...


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu