Niciodată Singură
Acesta ar fi mesajul transmis de primarul din oraşul meu funcţionarilor din subordine.
Astăzi am aflat că, de curând, edilul i-a băgat pe oameni în şedinţă, ocazie cu care le-ar fi comunicat în ce condiţii şi-ar putea păstra posturile, dacă se va ajunge la concedieri. Una dintre acestea se referă la existenţa statutului de părinte. Nu în sensul de popă, ci de persoană care are în întreţinere cel puţin una-bucată-copil! Cu alte cuvinte, dacă, odată, ai avut fie norocul, fie inspiraţia să pui de un bebe, ai şansa de a nu fi dat afară. Cel puţin nu în primul val.
Oricum, ideea e că, la şedinţa cu pricina, persoanele care s-au simţit cu musca pe căciulă au început să facă haz de necaz. Femeile s-au întrebat cât ar ajunge o fertilizare in vitro, în timp ce bărbaţii se gândeau dacă un bebe înseamnă, obligatoriu, şi datul cu subsemnatul la Starea Civilă.
Amica mea are 42 de ani, nu e măritată, deşi e de ceva timp cu omul ei şi n-a rămas, încă, însărcinată (chiar dacă susţine că lucrează la proiect). Astăzi îmi spunea că nu poate forţa procesul tehnologic, în speranţa că va ieşi ceva în viitoarele 9 luni. Mai mult, în ultimele zile şi consortu-i primeşte tot mai multe semnale de la patron cu privire la desfiinţarea postului. În condiţiile astea, fata se vede forţată să bage actele mai curând decât şi-ar fi dorit iar în cazul în care soţul i-ar fi concediat, ea să-şi păstreze locul de muncă pe motiv că e unic întreţinător de familie! Am crezut că glumeşte, dar m-a asigurat că nu vorbise niciodată mai serios. Mai mult, mi-a spus că, în cazul în care n-am aflat, mă informează ea că chestia cu existenţa copilului ar fi prevăzută şi în viitoarea lege (n-am înţeles care, spre ruşinea mea) ce-i priveşte pe angajaţii din sistemul bugetar şi care se va aplica din martie.
N-am crezut niciodată că vom ajunge să discutăm despre aşa ceva. Nu pentru că trăim în România, land of choice, ci pentru că mi se pare absurd ca un copil , şi nu pregătirea sau experienţa profesională să-ţi garanteze păstrarea locului de muncă! Dacă legea asta, cum s-o numi ea, s-ar aplica (şi am convingerea aşa ceva se întâmplă şi fără existenţa ei) şi în sistemul privat, şi eu aş putea să-mi pierd locul de muncă. Pentru că nu am nici un copil şi nici nu ştiu dacă îl voi avea! Ce ar trebui să fac? Să-mi transform viaţa într-un maraton sexual, ca să fiu sigură că rămân însărcinată? Să iau la rând orfelinatele în căutarea unui copil abandonat de alţii pentru a-l înfia? Să optez, cum spunea acea angajată a primăriei, la fertilizarea in vitro? Dar poate nu vreau să cresc un copil străin (deşi, săracul, n-are absolut nicio vină că maică-sa l-a părăsit) sau nu-mi permit financiar o fertilizare artificială! Cine îţi dă dreptul ţie, Stat, să-mi controlezi acest segment al vieţii şi să-mi condiţionezi în acest mod păstrarea locului de muncă?
Chestia asta cu copilul mi-a reamintit de o practică la fel de absurdă din perioada ceauşistă. Poate unii au citit sau îşi mai aduc aminte că, înainte de 1990, celor care nu erau căsătoriţi sau nu aveau copii li se reţinea din salariu, lunar, o sumă care purta numele de taxă de celibat. Nu ştiu dacă banii ăştia se reţineau şi din pensie. Oricum, şi taxa asta mi se părea o tâmpenie, dar avea o logică (cel puţin aşa cred eu acum): încurajarea natalităţii (Ceauşescu avea o obsesie cu asta, deşi românii numai de copii nu le mai ardea!). Dar acum? Mă poate obliga cineva să fac un copil, doar că să demonstrez că am pentru cine primi un salariu? Şi-apoi, astea mai sunt vremuri să dai viaţă unui copil?
În plus, ar trebui să-l invidiez pe cel care e părinte? Să ajung să cred că e privilegiat că are un copil? Să ajung să urăsc copilul pentru că şi-a salvat mama sau tatăl de la concediere şi că, pe lista neagră, în locul unuia dintre ei, am ajuns eu?
Dacă n-am un copil, trebuie neapărat să-l fac?


Etichete: edit post
1 Response
  1. Crin Says:

    :)) valeu, criza asta o sa creasca natalitatea :)) toate bune, zau.:))


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu