Niciodată Singură
Ieri a fost „Ora Pământului“. Recunosc, până la ora asta (aproape 10) nu am reuşit să mă uit la ştiri, să aflu cum a marcat mapamondul ora fără curent. Dar ştiu cum fu la mine în urbe, aşa că o să vă spun şi vouă :)
De la început ţin să precizez că anul trecut nu prea am dat atenţie evenimentului, chiar dacă edilii au anunţat, ca şi anul ăsta, cu vreo săptămână înainte că vor lăsa străzile-n beznă timp de 60 de minute. Recunosc, nu am catadicsit nici să-mi sting becul din cameră şi, bineînţeles, nici calculatorul căci, deh, internetul e poarta deschisă spre lume, nu? Ei, dar mulţi dintre concitadinii mei au percutat atunci la iniţiativa cu stingerea luminilor, nu ştiu dacă din spirit de solidaritate cu oraşele lumii sau pentru că au vrut să facă un pic de economie la factura de curent. Fapt e că au făcut-o.
Curioasă din fire, am vrut să vad dacă şi anul ăsta va fi la fel. De obicei, fac urât când e vorba să mă scoată cineva din casă în „singura mea zi/seară liberă din săptămână“. Acum, însă, am făcut o excepţie. M-am dus în Centru, acolo unde ştiam că se vor întâlni pasionaţii de astronomie, pentru o sesiune de observare a planetelor. Cu un sfert de oră înainte de 20.30, se strânseseră în jur de 20-25 de elevi, însoţiţi de profesorii de geografie. Nu păreau stresaţi nici de frigul de afară, nici de faptul că urmau să-şi petreacă o oră cu ochii pe cer. Erau nerăbdători să vadă „cum rămâne oraşul în beznă“. Evident, au fost dezamăgiţi. Pentru că s-a întrerupt doar iluminatul public. Firmele magazinelor şi ale altor instituţii au rămas la fel de „ochioase“ şi strălucitoare. La fel, multe ferestre ale apartamentelor. „Petreceri de Florii...“, a presupus un domn profesor.
Cu toate astea, organele de ordine (Poliţia, Jandarmeria) şi-au făcut treaba, patrulând pe toate străzile. Nu era chiar atât de întuneric pe străzi. Luna, deşi un pic în ceaţă, lumina totul ca-n palmă.
Nu ştiu câţi dintre cei care n-au stins lumina, între orele 20.30-21.30, aflaseră despre Ora Pământului. Sau, dacă aflaseră, ştiau ce înseamnă. La fel, nu ştiu dacă printre cei care au stins măcar un bec din casă au făcut-o ca să fie solidari cu cauza sau pur şi simplu nu stăteau în încăperea pe care o lăseseră în întuneric.
Mi-am dat seama, însă, că lipsa de informaţie ne tranformă în ignoranţi şi iresponsabili. Mă uitam la elevii de aseară, care au lăsat, pentru o oră, calculatorul, televizorul, clubul şi au ieşit la aer, să admire...Luna. Cum îşi exprimau dezamăgirea că nu li s-au alăturat şi alţi concetăţeni. Au fost puţini, dar cei care trebuie. Un exemplu pentru cei absenţi. Dar şi pentru mine, la fel de ignorantă ca şi restul lumii care, nici anul trecut şi nici aseară nu a stins lumina, nici măcar pentru 5 minute....

Etichete: edit post
0 Responses
:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu