Niciodată Singură
Să nu fim ipocriţi: cei mai mulţi dintre noi nu mai ştiam nimic despre Mădălina Manole. Cei foarte tineri de abia dacă au cunoscut-o, iar cei de-o vârstă cu ea nu mai ascultau de ani buni "Fată dragă".
Pe 14 iulie câţi ştiau că e ziua ei? Până miercuri dimineaţă câţi ştiau că a scos un album nou, că avea un site? Câţi ştiau cum se numeşte actualul soţ? Câţi au mai vazut-o în spectacole, la televiziune? Câţi mai ascultau Radio România, singurul post care o mai promova?

Câţi regretăm CU ADEVĂRAT dispariţia ei? Câţi am fost interesaţi de OMUL Mădălina Manole, de ceea ce gândea, de ceea ce-şi dorea, de ceea ce visa? Câţi ne-am întrebat, vorba lui Laurenţiu Cazan, în emisiunea lui Gâdea, CE MAI FACE?

Am fost doar şocaţi, impresionaţi, indignaţi, nedumeriţi de neaşteptata-i ieşire din scenă. Am judecat-o, am condamnat-o, am pus-o la zid... Dar nimeni nu ştie şi, mai mult ca sigur, nu va şti niciodată ce a fost în sufletul ei, de ce n-a mai vrut să privească înapoi, de ce copilul pe care şi l-a dorit atât de mult n-a fost cea mai puternică motivaţie pentru a trăi...
Pentru cei mai mulţi dintre noi, moartea ei a fost doar un spectacol care s-a terminat în clipa în care televiziunile care l-au difuzat în prime time şi-au încheiat transmisia de la Cimitirul Bolovani...
Mâine, reîntorşi la lucru, la problemele de zi cu zi, câţi veţi mai vorbi despre ea? Câţi îi veţi (re)asculta cântecele? Şi pentru cât timp? Câţi o veţi plânge? Câţi o veţi regreta? Câţi vor empatiza cu durerea familiei neconsolate şi disperate?

Eu n-am mai ascultat-o demult. Mi-a plăcut în anii de glorie, i-am cumpărat un album. Am aflat din ziare de divorţ. Tot din ziare, despre moartea fostului soţ. Despre sarcină. Nu-mi amintesc imaginile de la nunta şi botezul din octombrie 2009. Nici nu ştiu dacă le-am văzut. Întâmplător am aflat că are un site. Tot aşa, că a lansat ultimul (nu ştiam că va fi şi cel de pe urmă) album. Vag, îmi amintesc de o "Duminică în familie" cu ea invitat special. În rest... nimic... până în dimineaţa zilei de 14 iulie... "o dimineaţă în care aflăm că Mădălina Manole nu mai este printre noi....", cum am auzit la radio, în timp ce răsfoiam, online, presa zilei, la cafea...
Am crezut că e o glumă sinistră: cum, de ziua ei? Am căutat pe Google... nu era nimic postat... am dat pe primul canal de ştiri şi am văzut că, da, era adevărat... Am refuzat să ştiu, să cred, să aflu amănunte... Pe urmă...

În aceste zile am citit tot ce s-a scris despre viaţa şi cariera ei, i-am ascultat şi cântecele vechi, şi cele noi. Am urmărit, în direct sau înregistrate, aproape toate emisiunile care i-au fost dedicate DUPĂ MOARTE. M-au impresionat destinul ei tragic, durerea familiei şi a apropiaţilor, pentru că aceştia sunt singurii care suferă şi care, în căutarea unui răspuns, vor simţi din plin sentimentul de vinovăţie. M-a scârbit apariţia unor nimeni din punct de vedere muzical care, fără să aibă nicio legătură cu Mădălina, s-au dat prietenii sau confidenţii ei. M-a revoltat atitudinea lui Dan Diaconescu, patronul care, frustrat că televiziunea pe care o conduce a fost exclusă de la funeralii, s-a lansat în acuzaţii fără acoperire la adresa soţului vedetei.

Dar, de mâine, voi reveni la ale mele. O nouă zi, o nouă săptămână...

Câţi vom mai vorbi despre ea? Şi câţi o vom asculta?
Câţi n-o vom uita?



Etichete: edit post
2 Responses
  1. Dumitrita Says:

    Sunt de acord cu tine, intrebarea "de ce" nu este pentru noi, ci este pentru apropiatii ei,pentru cei care au iubit-o. Noua, celor pentru care Madalina nu a fost decat o artista, mai mult sau mai putin indragita nu ne ramane decat sa spunem un "Dumnezeu sa o ierte!"
    Pe de alta parte, ca un raspuns la intrebarile de la inceputul articolului as spune ca atat timp cat nu esti un fan activ, este dificil sa raspunzi la intrebarea "cati s-au gandit ce mai face, sa ii accesez site_ul, cati stiau de ziua ei, etc".
    In al doilea rand, nefiind fan activ si luand in considerare faptul ca nu a mai iesit de mult cu o piesa noua, este un alt un motiv pentru care lumea nu s-a mai gandit la ea.
    In al treilea rand...si cel mai dureros dupa parerea mea, este ca lumea s-a schimbat. Muzica ei este considerata pentru varsta a III-a, sunt promovate, ascultate si mediatizate toate pitzipoancele, pentru ca acestea plac majoritatii.
    Lipsa aparitiei pe ecrane, la radio, etc, nu este doar cazul ei. Mi se pare ca majoritatea artistilor din anii 90 si inainte, nu mai sunt pe nicaieri acum. La un spectacol in Cluj, Tudor Gheorghe spunea: "Nu apar la televizor, pentru ca nu am unde. Nu mai sunt emisiuni care sa mi se potriveasca si la care sa fiu invitat".
    Pe de alta parte, mi se pare intr-adevar batatie de joc sa aud acum pe Europa fm, reclama la ziarul Libertatea, care vinde CD_ul cu cea mai buna interpreta a anului 2000, Madalina Manole! Alora chiar sa le fie rusine, la fel si lui D. Diaconescu, Mitoseru, si altii pe care i-am mai vazut atotstiutori pe la televiziuni!
    Cat despre atitudinea romaniilor care si-au manifestat fiecare in felul sau regretul pentru cele intamplate, mi se pare un lucru firesc. Evenimentul a fost marcant, pentru ca dincolo de moartea insine, a fost evident o suferinta cumplita in sufletul Madalinei. Dumenzeu sa o ierte!


  2. Ferentz Says:

    Hello!

    Moisa Adrian, pictor aerografist Iasi pe Tunning Auto.
    Site-ul cu picturile mele (800 unici/luna in crestere): http://www.adrianmoisa.ro
    As vrea sa iti propun un link exchange site-wide sau intre posturi (guest post).

    Adrian Moisa, artist aerografie

    Y!mess desene_aerograf, mail desene_aerograf@yahoo.com sau la telefon 0743521412.
    Mii de multumiri, Adrian


:) :( ;) :D ;;) >:D< :-/ :x :"> :P :-* =(( :-O X( :> B-) :-S #:-S >:) :t(( :)) :| /:) =)) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t I-) L-) :-& :-$ [-( :O) <:-P (:| =P~ :-? #-o =D> :-SS @-) :^o :-w :-< <):) :o3 :-? %-( :@) ~:> @};- %%- **== (~~) ~O) *-:) >-) :-L [-O< $-) :-" b-( :)>- [-X \:D/ >:/ ;)) :-@ ^:)^ :-j (*) o-> o=> o-+ (%)
/wahaha /hihi /omg /no /dignose /sweat /shock /floor /hmm /XD /blur /blush /nobigdeal /please /bye

Trimiteți un comentariu